Developer Preview, developer olanlar içinmiş…:)

Steve Jobs’un geçtiğimiz Perşembe günü iPhone OS4’ü duyurmasının hemen ardından, ne yapıp edip kullanmaya başlamalıyım düşüncesiyle telefonuma Cumartesi günü OS4’ü kurdum.

Yaklaşık 30 saat sonrasında, şu anda 3.1.3 versiyonuna geri dönüyorum, bu yazımda kısaca yenilikler hakkında kullanıcı gözünden tecrübelerimi bulacaksınız.

Sonda söyleneceği başta söyleyeyim, bence yaz ortasından itibaren mobil telefon dünyasında çok güzel bir dönem başlıyor, sonbaharda da iPad, iPhone OS4’e kavuşunca Laptop üreticilerinin canı oldukça sıkılacağa benziyor.

Yazımı, Steve Jobs’un sunumunda bahsettiği 7 büyük konu ile sınırlı tutacağım, bu yedi konudan iBook Store, iAd ve arka planda çalışmasına izin verilen servisler konusu test edilebilir durumda olmadığı için detay veremiyorum.

Multitasking – Tam söylendiği gibi, çok kullanıcı dostu ve başarılı olmuş. Hali hazırda yalnızca iPhone içindeki native yazılımlar tarafından desteklendiği için bir çok yazılımla çalışırken problem yaşatıyor ama yazılım geliştiriciler adaptasyonu gerçekleştirdiklerindegüzel bir tecrübe olacaktır. Arka tarafta çalışan uygulama sınırı veya bu uygulamalara arka planda çalışma izni verilip verilmemesi gibi ‘Notifications’ bölümü benzeri bir kısmın olup olmayacağını şu anda bilmiyorum ama bellek yönetimive kullanım kolaylığı anlamında faydalı olacağını düşünüyorum.

Folders – Tek kelimeyle harika. İlk başta uygulama ikonlarını üst üste getirmeye çalışınca kaçışan ikonlara bir süre sonra alışılıyor. Özellikle alt kısımda bulunan 4 adet uygulama kısayolundan birini folder yaptığınızda anasayfanız daha zengin bir hal alıyor. (Bkz. Resim)

Wallpaper – Çok basit bir uygulama değişikliği ancak bir kez set edilen arkaplan resmini iptal etmenin yolunu bulamadım, en fazla düz siyah bir resmi wallpaper olarak atayabilirsiniz. Kullanışlı, ancak Google Nexus One’da olduğu gibi panoramik bir fotoğrafı yayarak da kullandırmak enteresan olabilirdi.

Daha iyi bir Mail uygulaması – Birden fazla Exchange hesabının tanıtılmasını sprunsuz gerçekleştirdim. Gmail hesabı bağlandığında artık kişiler ve takvim de otomatik olarak senkronize edilebiliyor, ayrıca CalDAV ayarı yapılmasına gerek kalmıyor. Ayrıca toplantılarda, davet edilen kişilerin katılıp katılmayacakları ufak işaretlerle belirtiliyor. Tüm mesajların tek bir posta kutusuna düşmesi de güzel bir düşünce ancak farklı hesapların ufak bir icon ile gösterilmesi daha kullanışlı olabilirdi. Aynı yazışmanın içeriğindeki mesajların toplu bir şekilde gösterilmesi alışkanlık gerektiren pratik bir özellik.

Kısacası, Apple hiç boş durmuyor.

Tüm mobil iletişim dünyasını ele geçirmek gibi bir niyeti ise yok, aksi takdirde bunu tek bir cihazla yapması pek mümkün gözükmüyor.

iPhone OS4’ü sadece denemek için benim gibi kurmanızı tavsiye etmem çünkü geri döndürmek düşündüğünüz kadar kolay olmayabiliyor.

Bu konuda bulabildiğim tek düzgün kaynak şu şekilde: http://bit.ly/avKQB6 (Güncelleme – 12.04.2010 – 10.05 – Windows’da çalıştırdım, problemsiz olarak geri dönmeyi becerdim, şu anda uygulamaları indiriyorum.)

Kolay gelsin…

Bir Cevap Yazın

