Mobil Nirvana

2009 yılında blogumu daha dinamik ve aktif tutma hedefiyle bu seneki ilk yazımı yazıyorum.

Uzun süren uğraşlar sonunda benim gibi bir güçlü kullanıcının (teknolojik Türkçe çok kötü – başlı başına bir yazı konusudur, bu konuda bilenler bilir İTÜ’de Eşref ADALI’nın katkıları yadsınamaz:)) her kıl-tüy talebini karşılayacak bir ürün bulmanın çok mümkün olamayacağı sonucuna vardım. Yine de mümkün olabilecek en az sayıda gadget ile, ceket iç ceplerimin de sarkmasını engelleyecek, ideale yakın kombinasyonu bulduğumu düşünüyorum.

Hem blogunu hem de 2008 yılında devreye aldıkları proje olan Televidyon.com un sıkı bir takipçisi olduğum Serdar Kuzuloğlu’nun ilgili yazısında belirttiği kombinasyonu itiraf edeyim ben de kendim buldum ama onun da onayladığını görünce keyfim daha çok yerine geldi…

Nokia E71 ve 16 GB’lık iPod Touch 2nd Gen bir çok açıdan tüm ihtiyaçları karşılayan bile kombinasyon oldu.

Nokia E71, çok şık, ince ve zarif kasası ve kullanışlı QWERTY klavyesi ile Blackberry’lere gerçek bir alternatif yaratıyor. İş yerimde kullandığım alt yapının müsaade etmesi sayesinde kullandığım Mail for Exchange yazılımı, bir çok özelliği ile Blackberry’den bile daha gelişkin seçenekler sunuyor. (İş saatleri ve iş günleri seçimi gibi)

Ancak iş kullanımına yönelik hiç bir telefonun sunamadığı push ve html e-posta desteğine sahip bir iPod Touch veya iPhone üzerinde mesajlarınıza ulaşmanın keyfi gerçekten bambaşka.

Bu yazımın hemen ertesinde, benim ‘En iyi 5 iPhone/iPod Touch uygulamaları’ listemde detaylı olarak anlatacağım ancak burada özellikle üzerinde durup tanıtmak istediğim bir başka uygulama var ki beni Nokia E71 yanında iPod almaya ikna etti. Yoksa sadece iPod özellikleri için de olsa bir tane iPhone edinmeyi düşünüyordum.

Uygulamanın adı JoikuSpot. Kısaca yaptığı şu; cep telefonuzda (Symbian S60 3rd işletim sistemine sahip) kullandığınız mobil bağlantıyı (GPRS, EDGE, 3G vs.) başka cihazlarla paylaşmanıza olanak tanıyor. Bunu yapmak için telefonunuzu bir Access Point haline getiriyor. Sadece iPod değil, dizüstü bilgisayarlarınızı da bu yöntemle kolaylıkla internete bağlayabilirsiniz. (Aslında veri hırsızlığı yapmak için çok zekice bir yöntem… Havalimanı vs. gibi bir yerde ‘Free Internet Access’ adında bir AP yaratarak JoikuSpot çalıştırın ve geçen veriyi sniff edin, buyrun size ID Theft… Neyse yazı amacından saptı..)

Joikuspot benzeri, Windows Mobile işletim sistemine sahip cep telefonlarını da destekleyen bir uygulama daha var – adı walkinghotspot. Açıkçası JoikuSpot uygulaması, hem ücretsiz alternatifi olması hem de söylediği şeyi çok iyi yapması nedeniyle diğer yazılımı denememe bile ihtiyaç bırakmadı.

Joikuspot yazılımını uzun süreler test etme imkanım olmadı, zira günümün büyük bölümünü geçirdiğim tüm ortamlarda kablosuz bağlantı mevcut. Yazılım, yolculuklarda E71’in küçük ekranına bağımlı kalmamak için çok iyi bir çözüm.

Şu anda tek bir ihtiyacım kaldı, o da olursa gerçek mobil nirvanaya ulaşacağımı sanıyorum. İhtiyacım olan yazılım aslında iPod Touch için; belli bir yerde ortamda var olan ve tanımlanmış olan kablosuz ağ bağlantılarına öncelikler atamak ve cihazın bu önceliklere göre kablosuz bağlantıları gerçekleştirmesini istiyorum. Şu ana kadar AppStore’da bunu gerçekleştirebilecek bir yazılıma rastlamadım… Bilenler vasa benimle paylaşırsa çok mutlu olacağım…

Bir Cevap Yazın

